Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme), karmaşık problemlerin çözümünde kullanılan, müşterileri, kullanıcıları daha iyi anlamak, varsayımlara meydan okumak ve yenilikçi çözümlerin üretilmesine destek sağlayan bir süreçtir. Beş aşamayı (Empati Kurma, Tanımlama, Fikir Oluşturma, Prototipleme ve Test Etme) içeren, bilinmeyen sorunların üstesinden gelmek için çok yararlı olan bu metoda ben kendi adıma bir adımı daha ekliyorum bu sürece, o da hazırlık aşaması.
Tasarım Düşüncesi Neden Bu Kadar Önemli?
Çok çeşitli sektörlerden yirmi birinci yüzyıl kuruluşları, tasarım düşüncesini, ürün ve hizmetlerinin kullanıcıları için sorun çözmede değerli bir araç olarak görmektedir. Tasarım ekipleri, kötü tanımlanmış/bilinmeyen sorunları (diğer bir deyişle kötü sorunlar ) ele almak için tasarım düşüncesini kullanır, çünkü bunları insan merkezli yöntemlerle yeniden çerçeveleyebilir ve kullanıcılar için en önemli olana odaklanabilirler
Tasarım düşüncesinin iş dünyasında dünyayı iyileştiren, itici bir güç olarak değeri (Google, Apple ve Airbnb gibi küresel ağırlıklar onu dikkate değer bir etki için kullandılar), önde gelen uluslararası üniversitelerde popüler bir konu olarak statüsüne uyuyor. Tasarım odaklı düşünme ile ekipler çığır açan çözümler üretme özgürlüğüne sahiptir. Bunu kullanarak, ekibiniz erişilmesi zor içgörülerin arkasına geçebilir ve yenilikçi yanıtlar bulmaya yardımcı olmak için bir dizi uygulamalı yöntem uygulayabilir.